Totalt antall sidevisninger

torsdag 11. oktober 2012

Utlagt vann

Darbu 11.10.2012.
Tomt 18/Brasmeveien 8
 
Utlagt vann
På Tomt 18/Brasmeveien 8 har byggerne Heidi & Bjørn vannet plattingen. Og det med eget vann. Hadde vi nå hatt vegger hadde vi hatt innlagt vann. Vi har derimot ikke vegger, så vi har vell utlagt vann.
 
Fra sitt arbeid som sykepleier har søster Bjørn vært mye borti utlagt tarm. Han kjenner til to typer utlagte tarmer. Den ene typen heter kolostomi og den andre heter ileostomi. Navnene får de etter om utleggspunktet ligger på kolon (tykktarmen) eller ileum (siste del av tynntarmen). Monn tro dette er en slags Plattostomi? Dette i og med at utleggstedet for det utlagte vannet er i plattingen.

Er det noen andre som kan bidra med informasjon?
 
Bygger Bjørn lurer også på en annen ting, og det er om hvorfor vi vanner betongen? Monn tro at det er fordi det nå er frost om natta? Da vil jo vannet fryse og vi får en hard og fin platting.
Bygger Bjørn lurer på mye han.
 
Heidi & Bjørn

2 kommentarer:

  1. Hei Byggere.

    Vanningen er selvfølgelig til å lage skøytebane for Vemund og Una når frosten kommer.............

    SvarSlett
  2. Hei der.

    Jeg forstår at jeg kjenner mange kloke mennesker.
    Genialt!!! Dette hadde ikke jeg tenkt på.

    Jeg var forresten på Bislett Stadion da og fire “S'ene” tok firedobbelt under EM 1976 og tredobbelt i VM 1981, sammen med Onkel Rolf og Tante Gerd, så jeg er flink til å se på skøyter.

    Tut & Kjør

    Hilsen
    Bygger Bjørn

    SvarSlett